Adam's deep sleep, wherein Eve was formed from out of his opened side, is an emblem of Christ's death, which was the birth of the Spouse, the Church. in every thing--appertaining to a husband's legitimate authority; "in the Lord" ( Colossians 3:18 ); everything not contrary to God. Nous mettons les choses à l’épreuve, et ainsi nous apprenons expérimentalement pour nous-mêmes. . Do you wish your wife to obey you, as the Church is to obey Christ? Hélas! So Matthew 19:5 . Copyright © 2020, Bible Study Tools. Il n’a pas seulement aimé l’assemblée, mais Il s’est livré Lui-même pour elle. Étant lumière dans le Seigneur, nous devons marcher comme des enfants de lumière. Les profanes sont en dehors de ce royaume, et sujets à la colère de Dieu. Mais le fait d’être ainsi exhortés, montre qu’il existe un principe contraire. L’imitation qui nous est prescrite n’est pas artificielle, mais naturelle. in your heart--not merely with the tongue; but the serious feeling of the heart accompanying the singing of the lips (compare 1 Corinthians 14:15 , Psalms 47:7 ). 22. Thus the "for" expresses this, Reprove them, for to speak of them without reproving them, is a shame ( Ephesians 5:3 ). In a larger sense, the whole season from the time that one is spiritually awakened, is to be "redeemed" from vanity for God (compare 2 Corinthians 6:2 , 1 Peter 4:2-4 ). Pourtant, de toute évidence, c’est placé devant nous dans notre chapitre comme quelque chose à désirer par tout croyant, et à quoi tout croyant doit aspirer. The Vulgate wrongly translates, "This is a great sacrament," which is made the plea by the Romish Church (in spite of the blunder having been long ago exposed by their own commentators, CAJETAN and ESTIUS) for making marriage a sacrament; it is plain not marriage in general, but that of Christ and the Church, is what is pronounced to be a "great mystery," as the words following prove, "I [emphatic] say it in regard to Christ and to the Church" (so the Greek is best translated). Read more Share Copy The Lord's will, ultimately, is our "sanctification" ( 1 Thessalonians 4:3 ); and that "in every thing," meantime, we should "give thanks" ( 1 Thessalonians 5:18 ; compare above, Ephesians 5:10 ). Nous pouvons au moins dire ceci: c’est à nous d’enlever du chemin tous les obstacles. C’est ainsi que nous sommes débarrassés de toute communion avec les œuvres infructueuses des ténèbres et que, étant nous-mêmes lumineux, le fruit de la lumière est manifesté en nous. Les devoirs mutuels entre mari et femme. In Colossians 3:8 , "filthy communication" refers to the foulness; "foolish talking," to the folly; "jesting," to the false refinement (and trifling witticism [TITTMANN]) Of discourse unseasoned with the salt of grace [TRENCH]. Retail: $39.99. understanding--not merely knowing as a matter of fact ( Luke 12:47 ), but knowing with understanding. Les fruits qui découlent du fait d’être remplis de l’Esprit se trouvent aux versets 19 à 21. The two oldest existing manuscripts, and Coptic or Memphitic version, omit "of His flesh and of His bones"; the words may have crept into the text through the Margin from Genesis 2:23 , Septuagint. "Nourisheth," refers to food and internal sustenance; "cherisheth," to clothing and external fostering. Hence arose the abstinence from wine of many of the prophets, for example, John the Baptist, namely, in order to keep distinct before the world the ecstasy caused by the Spirit, from that caused by wine. PRÉAMBULE. Seeing that light (spiritual) dispels the pre-existing darkness, He (God) saith . as unto the Lord--Submissiveness is rendered by the wife to the husband under the eye of Christ, and so is rendered to Christ Himself. Son imitation est en grande partie inconsciente, et entièrement naturelle, car il est effectivement le fils de son père, possédant sa vie et sa nature. Quand nous nous tournons de la responsabilité qui repose sur les épaules du mari, qui est le type, vers l’antitype qui, comme toujours, est vu en Christ, nous nous trouvons en présence de la perfection. Notons soigneusement ceci car c’est une des caractéristiques des exhortations de l’évangile. L’homme qui a bu trop de vin est transporté hors de lui-même d’une manière qui est totalement mauvaise. The Greek order is, "For the things done in secret by them, it is a shame even to speak of." Cela implique que la chair, avec ses tendances, est encore dans le croyant. Mais c’est différent d’être rempli de l’Esprit, et la responsabilité d’être rempli de l’Esprit nous incombe. The regenerating efficacy of baptism is conveyed in, and by, the divine word alone. The devil and the wicked will not suffer themselves to be made manifest by the light, but love darkness, though outwardly the light shines round them. On est, ici dans le Nouveau Testament, en présence d’une allusion à cette histoire de l’Ancien Testament, que l’on a ridiculisée. Les choses telles que celles citées au verset 3 font appel à des instincts profondément enracinés dans la nature humaine déchue, et nous faisons bien non seulement de les éviter, mais aussi d’éviter la contamination provoquée par le fait d’y penser. because the days are evil--The days of life in general are so exposed to evil, as to make it necessary to make the most of the seasonable opportunity so long as it lasts ( Ephesians 6:13 , Genesis 47:9 , Psalms 49:5 , Ecclesiastes 11:2 , 12:1 , John 12:35 ). Ye ought to have no fellowship with sin, which is darkness, for your state as darkness is now PAST. Il en fut ainsi au degré suprême, pour notre Seigneur et Maître. 27. he--The oldest manuscripts and authorities read, "That He might Himself present unto Himself the Church glorious," namely, as a bride ( 2 Corinthians 11:2 ). NIV KJV ESV NKJV. Genesis 2:21 Genesis 2:23 Genesis 2:24 puts the bones first because the reference there is to the natural structure. Éphésiens 4:1-7 Je vous exhorte donc, moi, le prisonnier dans le Seigneur, à marcher d'une manière digne de la vocation qui vous a été adressée, en toute humilité et douceur, avec patience, vous supportant les uns les autres avec charité, Read verse in Louis Segond 1910 (French) offering and a sacrifice--"Offering" expresses generally His presenting Himself to the Father, as the Representative undertaking the cause of the whole of our lost race ( Psalms 40:6-8 ), including His life of obedience; though not excluding His offering of His body for us ( Hebrews 10:10 ). Dieu pensait à une certaine relation pour nous, et Il nous destinait à cette relation quand Il nous a choisis : l’état et la position de fils. This profound truth, beyond man's power of discovering, but now revealed, namely, of the spiritual union of Christ and the Church, represented by the marriage union, is a great one, of deep import. Or c’est là que réside le danger pour nous, car une des conséquences en est qu’il y en nous ce qui répond à l’appel des ténèbres. Christ nourisheth and cherisheth the Church as being of one flesh with Him. This constitutes true "wisdom" ( Ephesians 5:15 ). All rights reserved. Nous devons donc, comme la lune, demeurer dans la lumière de notre grand Luminaire, Christ lui-même. Lord Jesus Christ--by whom all things, even distresses, become ours ( Romans 8:35 Romans 8:37 1 Corinthians 3:20-23 ). La loi demandait aux hommes d’être ce qu’ils n’étaient pas. Néanmoins, bien sûr, il peut y avoir de nombreuses occasions où des paroles de répréhension sont nécessaires. Thus reverential fear of displeasing Him is the motive for discharging our relative duties as Christians ( 1 Corinthians 10:22 , 2 Corinthians 5:11 , 1 Peter 2:13 ). Christ will never allow any power to sever Himself and His bride, indissolubly joined ( Matthew 19:6 , John 10:28 John 10:29 , 13:1 ). Version Segond 1910. C’est justement là où les frictions et les ennuis avec le monde commencent. «Dieu est amour» a toujours été un texte plus populaire que «Dieu est lumière». Quand la femme, la femme même de Christ, met de côté l’autorité de son propre mari, des troubles similaires s’ensuivent. La propriété spécifique de la lumière est de manifester tout ce qu’elle éclaire. L’église «est soumise au Christ» selon le plan divin; elle a été très insoumise dans sa conduite effective. "Your own" is an argument for submissiveness on the part of the wives; it is not a stranger, but your own husbands whom you are called on to submit unto (compare Genesis 3:16 , 1 Corinthians 7:2 , 14:34 , Colossians 3:18 , Titus 2:5 , 1 Peter 3:1-7 ). For it is shameful even to speak of the things that they do in secret. Article Images Copyright © 2020 Getty Images unless otherwise indicated. So PINDAR [Pythia, 4.509], "The time followed him as his servant, and was not as a runaway slave." Sa place est typique de la position dans laquelle se trouve l’Église vis-à-vis de Christ. their own--not in most of the oldest manuscripts, and not needed by the argument. Redeeming the time--( Colossians 4:5 ). Or le fait est que ce passage indique bien que l’assemblée [ou: église] a ces deux positions, de corps de Christ et d’épouse. Il ne fallait pas s’y tromper, car il y avait évidemment, alors comme maintenant, ceux qui désiraient brouiller cette distinction tranchée, et excuser l’impiété. Holiness is glory internal; glory is holiness shining forth outwardly. The words are a paraphrase of Isaiah 60:1 Isaiah 60:2 , not an exact quotation. Cette lettre ne décrit plus la structure charismatiques de l'église (communauté). To be joined with "cleansing it," or "her." As Israel is called on to "awake" from its previous state of "darkness" and "death" ( Isaiah 59:10 , 60:2 ), for that her Light is come; so the Church, and each individual is similarly called to awake. Not scurrile buffoonery, but refined "persiflage" and "badinage," for which Ephesus was famed [PLAUTUS, A Boastful Soldier, 3.1,42-52], and which, so far from being censured, was and is thought by the world a pleasant accomplishment. . But Paul is referring to the flesh of Christ. Leur contraire: le mal, l’iniquité, le manque de réalité, devraient être entièrement exclus de nos vies. The children of unbelief in doctrine ( Deuteronomy 32:20 ) are "children of disobedience" in practice, and these again are "children of wrath.". C’est pourquoi, moins nous avons à faire avec les ténèbres, mieux ce sera — que ce soit en rapport avec les pratiques de ténèbres, ou en rapport avec les personnes qui sont elles-mêmes ténèbres, et qui par conséquent les pratiquent. He that loveth his wife loveth himself--So there is the same love and the same union of body between Christ and the Church ( Ephesians 5:30 Ephesians 5:32 ). As Adam gave Eve a new name, Hebrew, "Isha," "woman," formed from his own rib, Ish, "man," signifying her formation from him, so Christ, Revelation 2:17 , 3:12 . Those subject ought to submit themselves, of whatever kind their superiors are. 29. 30. Tous droits réservés - Solution web. Nevertheless--not to pursue further the mystical meaning of marriage. the will of the Lord--as to how each opportunity is to be used. The expression, "not be even named," applies better to impurity, than to "covetousness.". 1. therefore--seeing that "God in Christ forgave you" ( Ephesians 4:32 ). not having spot--( Solomon 4:7 ). Nous étions autrefois ténèbres nous-mêmes. psalms--generally accompanied by an instrument. . So Christ, as God-man, is pleased to make the Church, the body, a necessary adjunct to Himself, the Head. Proving--construed with "walk" ( Ephesians 5:8 , Romans 12:1 Romans 12:2 ). Nous sommes des enfants de Dieu, et même des enfants bien-aimés. Le croyant rempli de l’Esprit est le sujet d’une extraordinaire élévation. Lorsque la conscience n’est pas exercée, cette vérité n’est pas réalisée ni appliquée, même si elle n’est pas rejetée. Paul himself had forsaken all for Christ ( 2 Corinthians 6:10 , 11:27 ). Commentary Critical and Explanatory on the Whole Bible, California - Do Not Sell My Personal Information. As we prove a coin by the eye and the ear, and by using it, so by accurate and continued study, and above all by practice and experimental trial, we may prove or test "what is acceptable unto the Lord." nourisheth--Greek, "nourisheth it up," namely, to maturity. The offerer, and the offering that He offered, were one and the same ( John 15:13 , Romans 5:8 ). 8. Quand un croyant marche dans le chemin de séparation qui lui est demandé ici, et qu’il se manifeste comme un enfant de lumière, il peut s’attendre à des tempêtes. See how ye are walking, with a view to your being circumspect (literally, accurate, exact) in your walk. 5 having foreordained us unto adoption as sons through Jesus Christ unto himself, according to the good pleasure of his will, 6 to the praise of the glory of his grace, which he freely bestowed on us in the Beloved: 7 in whom we have our redemption through his blood, the forgiveness of our trespasses, according to the riches of his grace, Marcher dans l’amour, c’est donc simplement manifester pratiquement la nature divine. exemple, d’explications de faux-semblant comme c’est le cas chez Voltaire. . Il en découle que, comme de chers enfants, nous devons être des imit… The Spirit gives true eloquence; wine, a spurious eloquence. Or tous ces faits relatifs à Christ et à l’église, doivent éclairer les relations entre un mari croyant et sa femme croyante. . It is Christ that prepares the Church with the necessary ornaments of grace, for presentation to Himself, as the Bridegroom at His coming again ( Matthew 25:1 , &c. Revelation 19:7 , 21:2 ). Ephésiens il manque également les mots clés principaux de l'enseignement de la justification Paulienne. Ne laissons pas non plus nos paroles descendre au niveau des paroles folles ou des plaisanteries. Si nous dormons parmi les morts, nous leur serons semblables. Il doit aimer, et elle doit être soumise, mais l’initiative repose sur lui. Pour ceci, comme pour tout ce qui nous est commandé ici, nous devons être remplis de l’Esprit. Qu’ai-je à faire pour être rempli de l’Esprit? Le cœur est rempli de bonheur qui s’extériorise dans le chant. Nous devons marcher dans l’amour. L’essence même d’un bon service n’est pas simplement d’accomplir l’œuvre, mais de le faire selon la volonté de Celui que nous servons. of
Dans Eph. On ne peut pas rejeter l’une sans rejeter aussi l’autre, si vous ajoutez de l’honnêteté et de l’intégrité mentales à votre modernisme. why it is necessary. Believers are called on to "awake" out of sleep; unbelievers, to "arise" from the dead (compare Matthew 25:5 , Romans 13:11 , 1 Thessalonians 5:6 , with Ephesians 2:1 ). Stronger than "in darkness" ( Romans 2:19 ). 7. Mais ce fait sert ici clairement de base au raisonnement. Dans ces sept unit s, on ... C est l explication des t n bres spirituelles grossi res qui remplissent la terre. Ephesians 5:1 - KJV. As the bride passed through a purifying bath before marriage, so the Church (compare Revelation 21:2 ). unwise--a different Greek word from that in Ephesians 5:15 . 6. vain--empty, unreal words, namely, palliations of "uncleanness," Ephesians 5:3 Ephesians 5:4 , Isaiah 5:20 (that it is natural to indulge in love), "covetousness" (that it is useful to society that men should pursue gain), and "jesting" (that it is witty and clever, and that God will not so severely punish for such things). Ces choses ne doivent donc avoir aucune place parmi les saints, et elles ne doivent même pas être nommées parmi eux. rather, &c.--Translate as Greek, "rather even reprove them" (compare Matthew 5:14-16 ). ( Ephesians 6:9 .) unto God and the Father--the Fountain of every blessing in Creation, Providence, Election, and Redemption. Or c’est en tant qu’enfants de Dieu que nous sommes appelés à être imitateurs de Dieu. covetous . of Christ and of God--rather, as one Greek article is applied to both, "of Christ and God," implying their perfect oneness, which is consistent only with the doctrine that Christ is God (compare 2 Thessalonians 1:12 , 1 Timothy 5:21 , 6:13 ). because of these things--uncleanness, covetousness, &c. ( Ephesians 5:3-5 ). And--in proof that you are so. Besides, there are many special evil days (in persecution, sickness, &c.). Follow God’s example, therefore, as dearly loved children. The Church's relation to Christ in His everlasting purpose, is the foundation and archetype of the three greatest of earthly relations, that of husband and wife ( Ephesians 5:22-33 ), parent and child ( Ephesians 6:1-4 ), master and servant ( Ephesians 6:4-9 ). Christ is here, in reference to Psalms 40:6 (quoted again in Hebrews 10:5 ), represented as the antitype of all the offerings of the law, whether the unbloody or bloody, eucharistical or propitiatory. Bientôt des amis sourient en voyant à quel point il ressemble à son père. "Thou hast seen the measure of obedience; now hear also the measure of love. The husband stands to the wife in the relation that the Lord does to the Church, and this is to be the ground of her submission: though that submission is inferior in kind and degree to that which she owes Christ ( Ephesians 5:24 ). followers--Greek, "imitators" of God, in respect to "love" ( Ephesians 5:2 ): God's essential character ( 1 John 4:16 ). Christ--"the true light," "the Sun of righteousness." Gardons cet aspect des choses bien en vue, spécialement quand nous sommes découragés par les difficultés présentes dans l’assemblée, et que nous sommes tristement conscients de son état douloureux. 21. 12 et Rm. 14. with the washing of water--rather as Greek, "with," or "by the laver of the water," namely, the baptismal water. Such a one expresses his joy, not in drunken or worldly songs, but in Christian hymns of thankfulness. CIRCUMSPECTION IN WALK: REDEEMING THE TIME: BEING FILLED WITH THE SPIRIT: SINGING TO THE LORD WITH THANKFULNESS: THE WIFE'S DUTY TO THE HUSBAND RESTS ON THAT OF THE CHURCH TO CHRIST. Add the word to the element, and it becomes a sacrament, being itself as it were the visible word."